, 2022/2/14
Egyre több márka tudatosítja a környezetre gyakorolt hatását. A környezetbarát termékek a divat, a testápolás és más ágazatokban már évek óta népszerűek. Most azonban ugyanezeket az értékeket kiterjesztik a csomagolásra és a teljesítési stratégiákra is, és a mainstream vállalatok is csatlakoznak hozzájuk.
Miután a Pregis évekig fejlesztett fenntartható termékeket és építette be a társadalmi felelősségvállalást üzleti tevékenységeibe, bejelentette a 2K30 küldetést, hogy még nagyobb hatást érjen el a szállítási és teljesítési iparágakban. A személyes kiskereskedelem bizonytalanságát a COVID-19 felerősíti, a kiszállítások és a csomagolásbontási élmények a márkák számára az egyik elsődleges módja a fogyasztókkal való kapcsolatépítésnek. És ennek a kapcsolatnak része a környezet szentségének tiszteletben tartása.
Plaine termékek
A Plaine Products alumíniumtartályai 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokból készülnek. A Plaine Products alumíniumtartályai 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható termékek. Míg a legtöbb termék a drogéria vagy az élelmiszerbolt testápolási folyosóján műanyag flakonokban van, a Plaine Products az alumínium tartályok használatával különbözteti meg márkáját.
Amellett, hogy az alumínium újrahasznosítható, a vállalat azzal is hozzájárul a körforgásos gazdasághoz, hogy egy egyedülálló programmal visszatartja a pazarlást, amelynek keretében a fogyasztók az üres flakonokat beküldhetik egy teljes újratöltésért, ami jelentős kedvezményt jelent a polcról való vásárláshoz képest.
A Plaine Products, mint a listán szereplő összes márka, környezettudatosságát a teljesítési protokollokra is kiterjeszti. Minden online rendelést 100 százalékban újrahasznosított kartondobozban szállítanak. Az egyedi vagy szokatlan csomagolások bizonyítottan lehetőséget nyújtanak a márkáknak arra, hogy kitűnjenek és felkeltsék a fogyasztók figyelmét, miközben csökkentik a hulladék mennyiségét és mérséklik a környezetre gyakorolt hatást. A Pregis Inspyre védőcsomagolása biztosítja, hogy a termékek sértetlenül érkezzenek meg, miközben valóban egyedi, az ajándék kicsomagolásához hasonló élményt nyújt.
Calvin Klein
A Calvin Klein csomagolásainak 74%-a már újrahasznosítható, ami része annak a nagyobb célnak, hogy 2030-ra hulladékmentes vállalat legyen. A Calvin Klein csomagolásainak 74%-a már most is újrahasznosítható, ami része annak a nagyobb célnak, hogy 2030-ra hulladékmentes vállalat legyen. A PVH, a Calvin Kleint birtokló globális ruházati vállalat elkötelezte magát amellett, hogy 2025-re 100 százalékban fenntartható és etikus forrásból származó anyagokból készült csomagolása lesz. És a vállalat már tett is néhány mérföldkőnek számító lépést e törekvés felé. Jelenleg a Calvin Klein csomagolásainak 74 százaléka újrahasznosítható.
Emellett évente több mint 200 tonna műanyagot takarítottak meg azzal, hogy vékonyabb anyagra váltottak a ruhák csomagolásánál.
A PVH volt az első ruházati vállalat, amely csatlakozott a How2Recycle kezdeményezéshez, amelynek befolyása az elmúlt években jelentősen megnőtt. A How2Recycle kezdeményezés, felismerve a települési újrahasznosítási programok eredménytelenségét, részletes utasításokat tartalmaz a csomagoláson, amelyek a fogyasztókat felvilágosítják a hulladék újrahasznosításának módjáról - különösen, ha speciális létesítményekbe vagy leadóhelyekre kell vinniük a hulladékot. A PVH célja, hogy 2030-ra hulladékmentes vállalat legyen.
Patagonia
A Patagonia társadalmi hatás iránti elkötelezettsége a kezdetektől fogva a márka azonosítója. A Patagonia már régebb óta vezető szerepet tölt be a fenntarthatóság és a környezettudatos ruházat és kiegészítők terén, minthogy ez a fogyasztók számára egyáltalán fontos lett volna, és szilárd környezetvédelmi, szociális és méltányos kereskedelmi kezdeményezéseik mélyen beépültek a protokolljaikba és a vállalati kultúrájukba.
Az újrahasznosítás szintén kiemelkedően fontos a vállalat számára. Jelenleg a ruházati termékcsaládjuk 68 százalékában újrahasznosított anyagokat használnak, és a weboldalukon részletes utasításokat találunk arról, hogyan tudják a vásárlók újrahasznosítani a ruhadarabjaikat, ha már nem akarják viselni őket. Ez a környezetbarát gondolkodásmód kiterjedt a megrendelések teljesítésének a lehető legjobban fenntarthatóvá tételére is. 2014-ben belevágtak a csomagok mennyiségének csökkentésébe, hogy csökkentsék a hulladék mennyiségét és a szénlábnyomukat azáltal, hogy kevesebb utat kell megtenniük a kiszállításhoz.Ahogy a fogyasztók egyre inkább tudatában vannak annak, hogy az online vásárlási szokásaik milyen hatással lehetnek a környezetre, a környezetbarát csomagolást hirdető márkák nagyobb piaci részesedéssel fognak rendelkezni. A Pregis Renew™ portfóliója számos fenntartható csomagolási megoldást kínál, köztük 100 százalékban újrahasznosított csomagolópapírt, így a kiskereskedők megvédhetik küldeményeiket a károsodástól anélkül, hogy károsítanák a környezetet.
ASOS
Az ASOS fenntarthatóbb szállításra irányuló erőfeszítései máris megakadályozták, hogy évente 583 tonna műanyag kerüljön pazarlásba. Az ASOS-t az e-kereskedelmi iparág óriásaként ismerik el, és bár kevés termékére jellemző a fenntarthatóság, a vállalat gondoskodott arról, hogy a csomagolási hulladék mérséklése a környezetvédelmi politikájában az első helyen szerepeljen.
Nemrégiben a vállalat módosította jellegzetes fekete-fehér postai csomagjait, és tíz-húsz mikronra csökkentette azok vastagságát. Ez az apró változtatás azt jelentette, hogy évente 583 tonna műanyaggal csökkentették a környezetterhelésüket. Az ASOS, amelynek célja, hogy körforgásos divatvállalkozássá váljon, a csomagolóanyag-gyártójával közösen egy zártkörű rendszert is bevezetett, hogy összegyűjtse a visszaküldött csomagolást, és beépítse azt az új postai csomagolótáskákba.
A Pregis Sharp polizsák-rendszerei egy másik stratégiát jelentenek a hulladék csökkentésére. Ezek igény szerinti, hulladékszegény szállítási megoldásokat kínálnak. A polizsákokat egyedi nyomtatással lehet ellátni a vásárlói élmény fokozása érdekében, és a How2Recycle címkével, hogy a fogyasztók tudják, hogy a zsákokat a boltok leadási helyein újrahasznosíthatják, hogy visszagyűjtsék és újrafelhasználják - így semmi sem kerül a hulladéklerakóba.
Amazon
A Tide új fenntartható "öko-doboza", amelyet az Amazon Frusztrációmentes Csomagolás kezdeményezése fejlesztett ki. Az Amazon nagyrészt felelős azért, hogy az e-kereskedelem a mai óriáscéggé vált, és szokatlanul nagy befolyással rendelkezik a márkákra. A Frusztrációmentes csomagolás kezdeményezésük keretében a márkákkal együtt dolgoznak olyan stratégiákon, amelyekkel kiküszöbölhetik az ellátási láncban keletkező hulladékot, és úgy alakíthatják át csomagolásukat, hogy az fenntarthatóbb legyen, ugyanakkor a termékek sértetlenül jussanak el a vásárlókhoz.
A program egyik legnagyobb sikere a Tide új "öko-doboza", amely 60 százalékkal kevesebb műanyagot használ, mint a hagyományos csomagolásuk. Az Amazon által kifejlesztett Ship In Own Container program szintén arra ösztönzi a márkákat, hogy a kiskereskedelmi csomagok szállításbarát átalakításával csökkentsék a csomagolási hulladékot.
Bár ez a változás korlátozza a márkaépítést és a kiskereskedelmi csomagolás vizuális vonzerejét, amelynek kifejlesztésére sok CPG-gyártó jelentős időt és pénzt fordított, a vállalatokat arra készteti, hogy más kreatív módon kapcsolódjanak a fogyasztókhoz a márkahűség fenntartása érdekében. Az egyik legújabb kezdeményezésüket, a Shipment Zero-t 2019-ben vezették be, és célja, hogy 2030-ra az összes szállításuk 50 százaléka nettó szén-dioxid-mentes legyen. A vállalat ezt úgy kívánja elérni, hogy több infrastruktúráját 100 százalékban megújuló energiára állítja át, beleértve az elektromos járművek használatát, a bioalapú üzemanyagokat a légi közlekedésben, valamint a több újrafelhasználható csomagolás integrálását.
Allbirds
Az Allbirds kiskereskedelmi csomagolása közvetlenül a fogyasztóknak szállítható, külön csomagcsomagolás nélkül. Ez a fenntartható cipőgyártó cég sok mindent tud felmutatni, de az egyik legfontosabb megkülönböztető jegye, hogy pontosan ugyanazt a dobozt használja kiskereskedelmi és szállítási célra is. Az aláírt doboz 90 százalékban fogyasztás utáni újrahasznosított anyagból és az FSC (Forest Stewardship Council) által tanúsított papírból készül. Mindez része annak a nagyobb, az egész vállalatra kiterjedő erőfeszítésnek, hogy teljesen szén-dioxid-semleges legyen. (2019-ben a Pregis megkapta az FSC Chain of Custody Mix tanúsítványt az Easypack papírtermékekhez.)
Lifestyle Over Luxury
A Lifestyle Over Luxury összes terméke újrahasznosított anyagokból készül. A Lifestyle Over Luxury (L/L Supply) egy ökoruházatot és kiegészítőket gyártó vállalat, amelynek filozófiája szerint "a legfenntarthatóbb termék az, amelyik már létezik". Minden egyes, az oldalon értékesített termék upcycled anyagokból, például gyári vágott anyagból, tekercsvégű szövetekből, sőt, újrahasznosított vizes palackokból készül. Az évek során pedig ez a "körforgásos gazdaság" népszerűsítésévé fejlődött.
A csomagolásukkal kapcsolatban is hasonló az etika: olyan dobozokban szállítanak, amelyek teljesen biológiailag lebomlóak és komposztálhatók, beleértve a szalagot is, amely a dobozokat zárva tartja.
BOXED Water
A Boxed Water csomagolása 100%-ban újrahasznosított és újrahasznosítható, és nem járul hozzá a műanyaghulladékhoz. A BOXED Water talán az egyetlen olyan vállalat ezen a listán, ahol a márka IS a fenntartható csomagolás. Az egyszer használatos műanyag palackokkal telített piacon a BOXED úgy tűnik ki, mint a palackozott víz kartondobozban, ala a tejesdobozok az általános iskolából. Mivel papírból készül, a csomagolás 100 százalékban újrahasznosítható.
Ami azonban ennél is innovatívabb, az a termék hihetetlenül alacsony szénlábnyomának lehetősége. A BOXED Water laposan szállítható a helyi töltőállomásokra országszerte, így kevesebb teherautóra van szükség a termék szállításához. A víz az élet, és akkor a legjobb, ha fenntartható módon kínálják.
Ezt a Pregis is felismerte. Az Inspyre termékcsaládból származó nyereség egy része az Uzima Clean Water Mission nevű jótékonysági szervezetet is támogatja, amely vízszűrőket szállít az ivóvízhez való hozzáféréssel nem rendelkező közösségek megsegítésére.